Maşina reprezintă de cele mai multe ori, pe langă o necesitate, un obiect de fală şi de exprimare a unui statut social, cel puţin pentru bărbaţi. Tocmai de aceea, pe principiul "cum e turcu şi pistolul", trebuie îngrijită, spălată şi întreţinută, nu de alta dar nu îti doreşti ca vreo muză de club să se murdărească în "merţanu" tău ca în autobuz. Toate acestea costă, adevărat este însă că şi obrazul subţire cu cheltuială se ţine. Iar cum vremurile de aur în care îţi spălai maşina la furtun în faţa blocului sunt demult apuse, odată cu prelata, oraşul s-a împânzit de spălătorii, care mai de care mai utilate sau profesioniste, cu oferte din ce în ce mai atrăgătoare. Bătrâna Dacie înca o mai poţi "coafa" pe la bunici în curte, dar maşina de import trebuie neapărat dusă la spălătorie, oferit un tratament complet, interior- exterior, un ceruit sau alte asemenea operaţiuni estetice.
Tarifele diferă în funcţie de clienţi
Tarifele spălătoriilor sunt în funcţie de tipul de clienţi pe care îi deservesc, adică pentru cei cu maşini de până în 20 mii Euro un tratament complet al maşinii costă între 25 şi 35 lei, pentru cei care consideră că au limuzină sau SUV - numai pentru că au plătit peste 20 de mii de euro pe o maşina, suma poate ajunge şi la 75 lei. Ca după orice tratament de înfrumuseţare trebuie să mai laşi şi tu ceva acolo, nu de alta dar oamenii au făcut treabă bună. Procentul normal este de 10% plus ceva ca sa rotunjeşti suma, pentru că la "peşcheş" nu se dă rest, în consecinţă undeva între 2 şi 7 lei.
Tarifele diferă în funcţie de clienţi
Tarifele spălătoriilor sunt în funcţie de tipul de clienţi pe care îi deservesc, adică pentru cei cu maşini de până în 20 mii Euro un tratament complet al maşinii costă între 25 şi 35 lei, pentru cei care consideră că au limuzină sau SUV - numai pentru că au plătit peste 20 de mii de euro pe o maşina, suma poate ajunge şi la 75 lei. Ca după orice tratament de înfrumuseţare trebuie să mai laşi şi tu ceva acolo, nu de alta dar oamenii au făcut treabă bună. Procentul normal este de 10% plus ceva ca sa rotunjeşti suma, pentru că la "peşcheş" nu se dă rest, în consecinţă undeva între 2 şi 7 lei.
Cei cu maşini mai ieftine dau mai mult decât cei cu bijuterii de mii de euro
Vorbind însă cu mai mulţi angajaţi ai spălătoriilor piteştene, afli că matematica de acasă nu se potriveşte cu cea din târg. Astfel, "cei cu maşini mai ieftine dau mai mult decât cei cu maşinile inutile şi de fiţe, iar la nivel de pretenţii sunt mai mult decât decenţi". Adică dacă îl costă 25 de lei lasă cel puţin 30, în mod obişnuit însa 35. Cei "cu maşini scumpe, probabil din cauza ratei de leasing prea mari, la un cost cuprins între 50 şi 75 lasă rareori mai mult de 10 lei, iar la capitolul pretenţii depăşesc orice limită, deci cu cât ai mai multe fiţe în cap cu atât eşti mai absurd şi zgârcit", afirma un angajat al unei spalatorii situate la ieşirea di oraş.
Vorbind însă cu mai mulţi angajaţi ai spălătoriilor piteştene, afli că matematica de acasă nu se potriveşte cu cea din târg. Astfel, "cei cu maşini mai ieftine dau mai mult decât cei cu maşinile inutile şi de fiţe, iar la nivel de pretenţii sunt mai mult decât decenţi". Adică dacă îl costă 25 de lei lasă cel puţin 30, în mod obişnuit însa 35. Cei "cu maşini scumpe, probabil din cauza ratei de leasing prea mari, la un cost cuprins între 50 şi 75 lasă rareori mai mult de 10 lei, iar la capitolul pretenţii depăşesc orice limită, deci cu cât ai mai multe fiţe în cap cu atât eşti mai absurd şi zgârcit", afirma un angajat al unei spalatorii situate la ieşirea di oraş.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu